08.06.2022
Rośnie lotnicze cargo – rosną szanse zawodowego rozwoju w C. Hartwig Gdynia
Z raportu Transport Intelligence wynika, że w 2021 roku wzrost na globalnym rynku spedycyjnym, liczony rok do roku, wyniósł 11,2 proc. Ubiegłoroczna dynamika wzrostu była największa od dekady. Jak podaje portal Trans.info, powołując się na dane TI, szczególnie intensywnie rozwijała się spedycja lotnicza, która urosła o 14,9 proc. Również w działalności C. Hartwig Gdynia obserwujemy większe zainteresowanie klientów transportem lotniczym.
Analitycy TI wskazują, że wzrosty w segmencie spedycji lotniczej napędzane były dynamicznym rozwojem sprzedaży e-commerce oraz potrzebami sektora farmaceutycznego (duże znaczenie miał transport szczepionek na Covid-19). Większy niż zwykle popyt na transport lotniczy wynikał również z faktu, że transport samochodowy, kolejowy i morski nie były w stanie sprostać olbrzymiemu zapotrzebowaniu na usługi transportowe w 2021 roku. Część załadowców przeniosła się więc z ciężarówek, pociągów i statków na samoloty.
Obserwujemy to również w naszej działalności – szczególnie w przypadku klientów, dla których istotnym czynnikiem decydującym o wyborze środka transportu jest czas. Wzrost zainteresowania spedycją lotniczą jest naturalną konsekwencją sytuacji, w której na rynku od dłuższego czasu utrzymują się, a nawet pogłębiają, problemy z dostępnością kontenerów i brakuje miejsca na statkach. Wydaje się, że świat chciałby w krótkim czasie nadrobić zaległości, które w handlu i produkcji spowodowała pandemia.
Naszym klientom, aby zoptymalizować obsługę ich przesyłek, gdy tylko jest to możliwe, proponujemy wykorzystywanie opcji podzielonego ładunku – część „pilna” przewożona jest samolotem, część „mniej wrażliwa” na czas trafia na statek lub transportowana jest koleją. To rozwiązanie sprawdziło się wielokrotnie również w tym roku – w związku z ponownym covidowym lockdownem w największym na świecie porcie kontenerowym w Szanghaju.
Analizy TI, cytowane przez Trans.info, wskazują, że w 2022 roku rynek spedycji urośnie o 5,7 proc. Mniejszy wzrost będzie spowodowany przede wszystkim prognozowanym słabszym wzrostem globalnej gospodarki, co ma związek między innymi z wojną w Ukrainie. Spedycja lotnicza ma wrosnąć w tym roku o 6,1 proc. Wzrostowi sprzyjać będzie popandemiczne uwolnienie i ożywienie w lotniczym ruchu pasażerskim. Zwiększą się bowiem moce przewozowe dzięki wykorzystaniu samolotów pasażerskich – tak jak to miało miejsce przed wybuchem Covid.
Ożywienie w lotniczym cargo odnotowują w tym roku również polskie lotniska. Przykładowo na Lotnisku Chopina w Warszawie liczba operacji cargo jest najwyższa, biorąc pod uwagę ostatnie 5 lat. W pierwszych czterech miesiącach 2022 roku cargo wzrosło tam o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i o ponad 14 proc. niż w przedpandemicznym roku 2019. Dobrym prognostykiem wzrostu na ten rok jest też wznowienie bezpośredniego połączenia lotniczego między Warszawą a Pekinem. Rośnie też ilość transportowanych drogą lotniczą towarów i przesyłek pocztowych, które obsługiwane są na Porcie Lotniczym Gdańsk. Od stycznia do końca marca 2022 zanotowano tam 17 proc. więcej cargo niż w 2021 roku.
Dołącz do naszego zespołu!
Dynamicznie rozwijająca się spedycja lotnicza to również możliwość ciekawej pracy. Jeśli jesteś osobą, która posiada predyspozycje sprzedażowe, umiesz pozyskiwać nowych klientów do współpracy i potrafisz dbać o relacje biznesowe, a dodatkowo wiesz, co jest ważne w branży TSL i chciałabyś/chciałbyś rozwijać się zawodowo w tej dziedzinie, zapraszamy do C. Hartwig Gdynia – aktualne oferty pracy znajdziesz tu: www.chg.pl/kariera